diskret.blogg.se

Haallååå du där! Välkommen! Här skriver jag om lite allt möjligt, det som dyker upp i huvudet helt enkelt! ^^ Lämna gärna tankar, åsikter och idéer det uppskattas alltid :D

Superkrafter finns på riktigt!

Jag har nyligen upptäckt att superkrafter finns på riktigt! Vet du vad det roligaste är? Att det inte är ett skämt! 

Vem är det då som har dessa superkrafter i besittning? 
Vad skulle du säga om jag sa att du med största sannolikhet träffat en av dessa fantastiska personer utan att veta om det?
Galet? Kanske 
Sant? Helt och hållet! 

När jag säger superkraft kanske du tänker på Stålmannen eller någon från Fantastic 4 som kan göra övermänskliga saker. Men det är så mycket lättare än så, men ändå så svårt för många att förstå. 

Varje dag är det tusentals människor bara i Sverige som går runt med sina superkrafter och använder dem dagligen! 

Vilka är då dessa människor? Hur känner du igen dem? 

Vissa går finfint att skilja ur mängden och hitta, medan andra är näst intill omöjliga att hitta om man bara använder ögonen. 

De människor som har superkrafter, det är vi som dagligen lever med skador eller sjukdomar, psykiska som fysiska, och ändå lever vidare! 

När jag säger vi så inkluderar jag mig själv. Jag har en fysisk "skada" som kallas för Cerebral Pares, eller kort och gott CP! Och nej, även om många tror det så betyder inte CP att man är "dum i huvudet", har märkt att många felaktigt behandlar dem som synonymer. CP är individuellt och ser olika ut för alla. För mig yttrar den sig på så sätt att hela min vänstra kroppshalva är mycket svagare än den högra, har även sämre känsel och jag kan i princip inte bygga upp några muskler i halva kroppen. Den har alltså inga negativa effekter på mitt IQ. Jag har även skolios alltså att min ryggrad är lite sne. Skolios och CP gör i kombination att jag alltid har väldigt ont i mer eller mindre hela min kropp.

Tillbaka till superkrafter! :D
Det är alltså vi, som vaknar upp med världen emot oss och som ändå fortsätter, som har den här helt fantastiska superkraften. Det bästa med superkraften är att den gör oss inte bara "normalstarka", utan den ger oss sådan oerhörd kraft att ingenting är omöjligt! Superkraften går under många namn, men jag känner den bäst som viljestyrka. 

Hela mitt liv har jag haft "Ingenting är omöjligt" som motto, och gång på gång har den visat sig stämma, jag sydde t.o.m en liten tröja med det på i högstadiet xD Jag kan berätta mina historier en annan gång för det börjar bli långt xD 

Det var när jag läste på http://krigszonen.blogg.se/ som jag blev inspirerad att skriva detta, hoppas att du inte har något emot att jag länkar dig :)

Kom ihåg! 
FISH
Fuck It, Shit Happens 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Hej igen! Jättekul att läsa. Varje dag som vi kämpar vidare så är vi vinnare allihop. Tack för inlägget jag blev fylld med lite extra kämparglöd. Jag känner mig lite hedrad också. :D

Svar: Håller helt med dig!
Kul att du gillade det ^^
diskret.blogg.se